کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) صوفیان

نهاد کتابخانه های عمومی کشور

کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) صوفیان

نهاد کتابخانه های عمومی کشور

کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) صوفیان
کتابخانه عمومی امام خمینی ره صوفیان در 19 دی ماه 1373 تاسیس گردیده است و بیش از 27000 نسخه و با بیش از 22000 عنوان کتاب دارد و کتابخانه بصورت قفسه باز اداره می شود و سالنهای مطالعه خواهران و برادران بصورت مجزا می باشد و کتب مرجع هم مستقل می باشد و ساعات کار کتابخانه از ساعت 7/30 صبح شروع و تا ساعت 18/30 ادامه می یابد .
برنامه نرم افزاری کتابخانه برنامه سامان نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد .
اتاق مستقل کودک کتابخانه ، با کتابهای کودکان و انواع اسباب بازیها برای استفاده اضای محترم کتابخانه موجود می باشد .

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

در روز 28 آبان ماه 1394 بخشدار محترم و محبوب صوفیان جناب آقای علی رضا خاکپور به اتفاق آقای مقصود علیزاده رئیس محترم جهاد کشاورزی منطقه صوفیان ضمن تبریک هفته کتاب ، از زحمات کارکنان کتابخانه با اهدای کادو و لوح سپاس تجلیل کردند جا دارد از توجه ایشان به مسائل فرهنگی علی الخصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رفتار صمیمانه ایشان با کارکنان کتابخانه تقدیر و تشکر گردد و امیدواریم که همواره در همه مراحل زندگی تندرست و موفق و موید بوده باشند .


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۴
حسین حقانی

در 24 آبان مصادف با روز کتاب و کتابخوانی ، از کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر تجلیل  گردید و جا دارد از زحمات و تلاشهای شبانه روزی دکتر هادی محسنی رئیس محترم نهاد کتابخانه های شهرستان شبستر تقدیر و تشکر گردد و امیدواریم ایشان در همه مراحل زندگیشان پیش از پیش  موفق و موید باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۷
حسین حقانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۰
حسین حقانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۹:۳۶
حسین حقانی

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه در مورخ 17/08/94 در ساعت 10 صبح در محل کتابخانه با قرائت حجه الاسلام حاجی آقا جهانگیری شروع گردید 

در ابتدای جلسه مسئول کتابخانه ضمن خیر مقدم و تسلیت سالروز شهادت امام سجاد ( ع ) ، از بخشدار محترم صوفیان به جهت پیگری مصوبات و جلسات انجمن و برخورد صادقانه و صمیمانه ایشان با دبیر انجمن تقدیر و تشکر کردند .

1 . مررور صورتجلسه قبلی

2 . تشکر از بخشدار و شهردار محترم 

3 . در خصوص کمک هزینه مهدیه قرآن به کتابخانه

4 . بازدید دانش آموزان و تبلیغات عضویت رایگان و اهدای کتاب به کتابخانه در هفته کتاب

5 . تهیه قفسه کتاب

6 . تجلیل از خادمان فرهنگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۱
حسین حقانی

پوری سلطانی از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران صبح دیروز به علت نارسایی ریه در بیمارستان ایرانمهر دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۵۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴-08 November 2015
پوری سلطانی از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران صبح دیروز به علت نارسایی ریه در بیمارستان ایرانمهر دار فانی را وداع گفت. 

به گزارش خبرآنلاین، پوری (پوراندخت) سلطانی متولد سال 1310 از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران است. پوری سلطانی با مرتضی کیوان ازدواج کرد و هنوز سه ماه از ازدواج آنها نگذشته بود که مرتضی کیوان به جرم عضویت در تشکیلات مخفی حزب توده ایران دستگیر و کمتر از دو ماه پس از دستگیری، در ۲۷ مهر ۱۳۳۳ اعدام شد. 

پس از اعدام مرتضی کیوان، پوری سلطانی چند سالی را خارج از ایران زیست اما باز به ایران برگشت و پس از مدتی مرکز ملی کتابداری را پایه‌گذاری کرد و به عضویت هیات علمی آن درآمد. او همچنین عضو هیات علمی دانشگاه تهران و استاد گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران بوده است. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۳۳
حسین حقانی


همزمان با فرارسیدن ایام‌الله 13 آبان، اداره کل امور فرهنگی نهاد پوستر معرفی کتاب‌هایی با مضامین آمریکا و روابطش با ایران در طول سال‌ها را با عنوان «غیر قابل اعتماد» منتشر کرد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با فرا رسیدن فرارسیدن ایام‌الله 13 آبان و یادآوری رشادت‌های مردم بصیر و دشمن شناس ایران اسلامی و دشمنی‌های آمریکای جهان‌خوار، با انتشار پوستری در قالب طرح «این چند کتاب» و با عنوان «غیر قابل اعتماد»، هشت عنوان کتاب مرتبط با موضوع آمریکا و روابطش با ایران در طول سال‌ها را منتشر کرده است که علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور این کتاب‌ها را امانت گرفته و مطالعه کنند.آمریکاشناسی؛ فراز و فرود یک امپراتوری/ نوشته پروفسور حمید مولانا/ انتشارات امیرکبیر/ ‌294 صفحه

شناخت وضعیت کنونی و آینده‌ دنیای جدید، از ضروری‌ترین موضوعاتی است که باید مورد کندوکاو و پژوهش قرار گیرد. امروزه آمریکا، نماد و نشانه‌ تمدن غرب و نظام جدید سرمایه‌داری است. در دیدگاه بیشتر مردم دنیا، ایالات متحده‌ آمریکا تصویری ذهنی است و نه واقعی و حقیقی. این کتاب می‌کوشد تا آمریکا را آن‌گونه‌ای که حقیقتاً هست معرفی کند، نه آن‌گونه که برخی تصور کرده و حدس می‌زنند. تجربه‌ تدریس، پژوهش و بیش از نیم‌قرن زندگی نویسنده‌ اثر در آمریکا، چشم‌انداز متفاوتی را فراروی خوانندگان قرار می‌دهد.

کتاب، در 3 بخش «شناخت جامعه»، «شناخت نظام» و «شناخت فرهنگ» به معرفی جامعه‌ آمریکا می‌پردازد. ابتدای کتاب با عنوان «شناخت جامعه» تا صفحه‌ 87، شامل عناوینی چون آمریکاشناسی، جامعه و مردم، تاریخ و تمدن، اقتصاد سرمایه‌داری و دین و سیاست است. فصل دوم با هدف شناخت نظام حاکم بر آمریکا، شامل بحث‌هایی چون دولت و حکومت، احزاب سیاسی، سازمان‌های اجتماعی، جامعه‌ مسلمانان در آمریکا و دموکراسی آمریکا است. در فصل سوم مباحثی همچون فرهنگ نخبگان، صنایع فرهنگی و رسانه‌ها، آزادی و کنترل بیان، آمریکا به کجا می‌رود؟ و فراز و فرود قدرت مطرح می‌شود. در بخش آزادی و کنترل بیان که در این فصل از کتاب قرار دارد، نمونه‌هایی از سانسور در آمریکا شمرده شده، درباره‌ رسانه‌ها و دیپلماسی عمومی بیان شده و صنایع فرهنگی در آمریکا به مثابه‌ یک سانسورچی نمایش داده می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۶:۰۰
حسین حقانی